Köpvillkor – Regifted.se

Senast uppdaterad: 25 mars 2025

1. Produkter och tjänster

Regifted Presentkort

Regifted.se erbjuder presentkort som kan lösas in till rabattkoder som gäller hos våra partnerföretag inom cirkulär handel – t.ex. återbrukade leksaker, uthyrningstjänster, reparation, secondhand, prenumerationer och andra hållbara upplevelser.

Partnererbjudanden

Regifted fungerar som förmedlare av cirkulära produkter och tjänster, men det är våra partners som ansvarar för leverans, kvalitet och inlösen av produkterna/tjänsterna. Vid köp via presentkortet blir du kund hos respektive partner.

Observera att om en partner skulle upphöra med sin verksamhet, ansvarar Regifted inte för återbetalning av värdet på presentkortet.

2. Beställning

Du måste ha fyllt 18 år för att beställa via regifted.se. Beställningar sker via vår hemsida. Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms om inget annat anges.

Vid beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Vid frågor, kontakta oss på hej@regifted.se.

3. Betalning

Vi erbjuder betalning via Stripe och Swish. Alla betalningar sker via säkra betallösningar och är krypterade i enlighet med gällande säkerhetsstandarder (SSL och 3D Secure).

4. Leverans

Digitala presentkort levereras direkt via e-post eller laddas ner.
Fysiska produkter eller gåvor levereras av respektive partner enligt deras egna leveransvillkor. Regifted ansvarar inte för dessa leveranser.

Presentkortets giltighetstid är 12 månader från inköpsdatum, om inte annat anges.

5. Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du fått ditt digitala presentkort.

Undantag gäller för vissa digitala produkter eller tjänster där ångerrätten inte kan tillämpas, exempelvis om tjänsten redan har börjat levereras. Du informeras om detta innan köp slutförs.

Vill du ångra ett köp? Kontakta hej@regifted.se med information om:

  • Namn
  • Ordernummer
  • E-postadress

Vid godkänd retur återbetalas köpesumman inom 14 dagar.

6. Reklamation

Om du upplever problem med att lösa in ditt Regifted-presentkort, kontakta oss på hej@regifted.se.

Om problemet rör en specifik vara eller tjänst, kontaktar du i första hand den aktuella partnern. Reklamationer hanteras i enlighet med konsumentköplagen.

7. Företagsköp och gåvor

Vill du använda Regifted-presentkort som företagsgåva? Kontakta oss gärna på partner@regifted.se för mer information. Observera att särskilda skatteregler gäller – se Skatteverkets hemsida för aktuell information.

8. Tvistlösning

Eventuella tvister löses enligt svensk lag och, om nödvändigt, i svensk domstol. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Du kan även använda EU:s plattform för tvistlösning online: https://ec.europa.eu/odr